کمپرسور یخچال صنعتی

به طور کلی مهم ترین بخش یک یخچال صنعتی و یا فریزر صنعتی کمپرسور آن می باشد. در داخل کمپرسور یخچال صنعتی همانند یک موتور دارای سوپاپ و میل لنگ می باشد که زمانی که کمپرسور شروع به کارکرد می کند توسط اجزای داخلی گاز را فشرده کرده و توسط قسمت دهش وارد سیستم می کند.

بعد از وارد شدن گاز داخل سیستم از طرف دیگر همین گاز دوباره توسط قسمت مکش به گونه ای جمع آوری شده و دوباره این سیکل تکرار می گردد.

تعویض کمپرسور یخچال صنعتی

کمپرسور فریزر صنعتی

نحوه کارکرد کمپرسور فریزر صنعتی نیز همانند کمپرسور یخچال صنعتی بوده ولی سرعت اجزای داخلی آن مقدار کندتر بوده تا سرما به خوبی در داخل سیستم به آرامی تولید سرما نماید. در برخی از فریزر های صنعتی از همان کمپرسور های یخچالی استفاده می گردد که هیچ گونه مشکلی در سیستم ایجاد نمی شود.

نوع گاز کمپرسور یخچال صنعتی

نوع گاز موجود در یخچال های صنعتی از نوع R134 می باشد. در کمپرسور های بسیار قدیمی تر معمولا از نوع گاز R12 استفاده می شد از آنجا که این نوع گاز برای لایه اوزون بسیار مخرب بوده و همچنین محیط زیست را آلوده می کند این نوع گاز غیر قانونی بوده و باید از کمپرسور های با گاز R134 استفاده نمود.

توجه داشته باشید که کمپرسورهای که با گاز R12 کار می کنند را می توان با تخلیه روغن موجود در آن ها و شارژ روغن گیاهی سازگار با محیط زیست بوده استفاده نمود و سپس کمپرسور را با گاز R134 شارژ گاز نمود. دقت کنید در صورت تعویض نکردن روغن کمپرسور روغن مومود حالت اسیدی پیدا کرده و کمپرسور تخریب می گردد.

تعویض کمپرسور فریزر صنعتی

هزینه تعمیر کمپرسور یخچال صنعتی چقدر است

هزینه تعمیر کمپرسور یخچال صنعتی به طور دقیق مشخص نشده است چرا که قطعات تعویضی برای کمپرسور با توچه به نرخ موجود در بازار متغییر بوده و همچنین سایز و قدرت کمپرسور نیز برای تعمیر متفاوت می باشد.

نوع گاز کمپرسور فریزر صنعتی

در کمپرسور های مخصوص فریزر صنعتی از نوع گاز R404 استفاده می گردد که این نوع گاز بسیار با کیفیت و دارای سرما دهی بالایی می باشد. در این مدل از گاز برای شارژ گاز باید به صورت مایع سیستم را شارژ گاز نمود زیرا خاصیت این نوع گاز مایع می باشد. توجه داشته باشید که برای شارژ گاز یخچال صنعتی و یا فریزر صنعتی حتما پلاک نصب شده بر روی کمپرسور را با دقت مطالعه کرده و اشتباها شارژ گاز را جا به جا انجام ندهید در اینصورت باید گاز را کامل تخلیه، فیلتر درایر را تعویض نمود، سیستم را وکیوم نموده و مجددا شارژ گاز را انجام دهید.

تعویض کمپرسور یخچال صنعتی

برای تعویض کمپرسور یخچال صنعتی با شرکت آسان تهویه تماس بگیرید و درخواست تعمیرکار نمایید. تعویض کمپرسور یخچال صنعتی کار بسیار حساسی بوده زیرا باید تمامی مراحل به دقت و با حوصله انجام گیرد. ابتدا کمپرسور خراب را از مدار جدا کرده سپس قسمت دهش را به سیستم متصل نمایید و کمپرسور را راه اندازی نمایید( توجه داشته باشید قبل از عمل جوشکاری کمپرسپر آن را تست نمایید تا با مشکل رو به رو نشوید) سپس کمپرسور را روشن نموده و منتظر باشید تا ذرات کثیف پکمرسور قبلی و همچنین روغن کامل تخلیه گردد.

سپس اقدام به تعویض لوله مویین یا همان کپیلاری تیوب را تعویض نمایید.

فیلتر داریر نیز به علت سوختگی کمپرسور احتمال وجود کیپی آن را نیز تعویض می نماییم.

در مرحله آخر کمپرسور را کامل جوشکاری نموده و بعد از وکیوم نمودن سیستم شارژ گاز را انجام می دهیم. تمامی مراحل توضیح داده شده باید توسط تکنسین شرکت اسان تهویه انجام بگیرد زیرا از کار خود اطمینان حاصل نمایید.

تعمیر کمپرسور یخچال صنعتی

در برخی موارد به در خواست مشتری کمپرسور معیوب تعمیر می گردد که این کار صرفه اقتصادی ندارد زیرا بارها اتفاق افتاده است که کمپرسور تعمیر شده دچار آمپر کشی شده و همچنین عملکرد درستی از کمپرسور مشاهده نشده است. اما در صورت درخواست مشتری این کار تحت رضایت خود مشتری انجام می گیرد و شرکت در قبال کمپرسور تعویضی مسئولیتی را قبول نمی کند.

کمپرسور یخچال صدا می دهد علت چیست؟

زمانی که کمپرسور یخچال صنعتی صدا می دهد علت آن بدون روغن کارکردن کمپرسور بوده که باعث ایجاد صداهای زیاد می گردد. در این مواقع می توان یک مرتبه شارژ روغن کمپرسور را انجام داد احتمال درست شدن کمپرسور ۸۰٪ می باشد

تعویض روغن کمپرسور

با روشن شدن کمپرسور فیپز برق می پرد

Cزمانی که یحخچال را به برق متصل نموده و با روشن نمودن آن فیوز برق می پرد علت آن گیرپاژ نمودن کمپرسور می باشد که تنها راه آن تعویض کمپرسور بوده تا مشکل برطرف گردد. در این مواقع سیم کشی کمپرسور توسط تعمیرکار شرکت آسان تهویه  کامل تست می گردد و در مرحله آخر نتیجه به مشتری اعلام می گردد.

کمپرسور آمپر زیاد می کشد علت چیست؟

متاسفانه مشتریان بدون در نظر گرفتن سرویس سالیانه یخچال صنعتی اقدام به استفاده مداوم نموده که این امر سبب اتومات نکردن کمپرسور  یخچال شده و بعد از مدت زمان کوتاه کمپرسور از فشار افتاده و آمپر کشی اتفاق میافتد

تعمیرکار یخچال صنعتی