تعمیر و تعویض ترموستات داکت اسپلیت

مرکز تخصصی تعمیر و تعویض ترموستات داکت اسپلیت در سراسر تهران شرکت آسان تهویه می باشد. ترموستات داکت اسپلیت قطعه ای است که به وسیله آن می توان داکت اسپلیت را کنترل نمود برخی از ترموستات ها به صورت آنالوگ بوده و سنسور محیطی آن به صورت مکانیکی عمل می کند مانند ترموستات هانیول قدیمیو برخی دیگر به صورت دیجیتال بوده و سنسور محیطی آن بسیار دقیق عمل می کند.

امروزه بیشتر ترموستات های نصب شده بر روی انواع داکت اسپلیت به صورت دیجیتال می باشد.

نحوه کارکرد ترموستات داکت اسپلیت

نحوه کارکرد با ترموستات داکت اسپلیت بسیار راحت بوده فقط کافیست مقداری به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. برای روشن نمودن داکت اسپلیت ازدکمه on/off استفاده کرده و دستگاه روشن می کنید، سپس با استفاده ازکمه mode می توانید فصل دستگاه را تایین کنید. دکمه بر روی ترموستات قرار دارد که با شکل پنکه و یا با حرف fanقرار دارد که به وسیله آن می توان دور فن را تنظیم نمود.

ترموستات داکت اسپلیت

راه اندازی ترموستات برای فصل زمستان و یا تابستان

برای راه اندازی ترموستات داکت اسپلیت برای فصل تابستان و یا زمستان از دکمه mode استفاده کرده و به راحتی تغییر فصل داکت اسپلیت را می توان انجام داد. دقت داشته باشید که به هنگام تغییر فصل سهوا در فصل زمستان  فسوز مینیاتوری کمپرسور داکت اسپلیت یا همان یونیت خارجی قطع باشد تا به کمپرسور آسیب وارد نگردد.

ترموستات داکت اسپلیت بوق میزند علت چیست

زمانی که ترموستات داکت اسپلیت بوق می زند یعنی آلارم آن به صدا در آمده نشاندهنده این است که در سیستم مشکلی وجود دارد و نیاز به تعمیر دارد در برخی ترموستات ها نشان دهنده وجود ولتاژ اضافه در سیستم است که باید توسط تکنسین بررسی گردد و در صورت نیاز تعمیر ترموستات انجام گیرد.

تعمیر ترموستات داکت اسپلیت

ترموستات داکت اسپلیت معمولا در بیشتر مواقع غیر قابل تعمیر بوده زیرا در صورت نوسانات برق آی سی وجود بر روی ترموستات آسیب دیده و هزینه تعمیر آن بسیار بالا بوده و به صرفه نمی باشد.

تعویض ترموستات داکت اسپلیت

شرکت آسان تهویه مرکز تخصصی تعمیر و تعویض ترموستات داکت اسپلیت در سراسر تهران می باشد فقط کافیست با ما تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان ممکن در محل حاضر شده و دستگاه شما را راه اندازی می کنیم.

توجه داشته باشید که ترموستات داکت اسپلیت در سیستم بسیار اهمیت بالایی دارد زیرا در صورت استفاده کردن از جنس نامرغوب و غیر استاندارد داکت اسپلیت آسیب دیده و هزینه تعمیر شما بالا می رود.

علامت زنگوله در ترموستات داکت اسپلیت نشانه چیست

تمامی علائمی که بر روی صفحه نمایش ترموستات داکت اسپلیت نشان داده می شود علتی دارد که نحوه برطرف نمودن آن باید توسط تکنسین بررسی گردد. علت اصلی علامت زنگوله خرابی در قسمت برد ترموستات داکت اسپلیت می باشد که باید برد ترموستات داکت اسپلیت تعمیر گردد.

دکمه ترموستات داکت اسپلیت عمل نمی کند

زمانی که می خواهید دکمه ترموستات داکت اسپلیت را فشار دهید این کار را به آرامی انجام دهید زیرا باعث آسیب دیدن دکمه های ترموستات شده که در این صورت باید ترموستات را تعویض کنید. برای تعویض ترموستات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

صفحه ترموستات داکت اسپلیت کم رنگ شده است

معمولا ترموستات داکت اسپلیت دارای طول عمری می باشد که بعد از آن ترموستات کارائی خود را از دست داده و شروع به نشان دادن علائمی می کند که یکی از آن ها کم رنگ شدن صفحه نمایشگر داکت اسپلیت می باشد. با تعویض ترموستات به راحتی می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

فن ترموستات داکت اسپلیت عمل نمی کند

در برخی موارد مشاهده شده است به دلیل غیر استاندارد بودن ترموستات داکت اسپلیت فقط یک دور فن از داکت اسپلیت به ترموستات نصب شده باشد که با زدن دکمه فن هیچ تغییری احساس نکنید و یا همان یه دور فن نیز عمل نمی کند که در این قسمت چاره ای نیست جز تعویض ترموستات داکت اسپلیت که مشکل شما برطرف گردد.

دمای تنظیم شده ترموستات به خوبی عمل نمی کند

اگر به این مشکل برخوردید که دمای تنظیم شده بر روی ترموستات داکت اسپلیت به خوبی عمل نمی کند و یا اتومات نمی کند دلیل آن ضعیف شده سنسور محیطی ترموستات داکت اسپلیت بوده که غیر قابل تعمیر بوده باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

حالت قفل بر روی ترموستات روشن شده است و دکمه ها عمل نمی کند

برای اینکه حالت قفل کودک بر روی ترموستات داکت اسپلیت را غیر فعال کنید باید به کاتالوگ ترموستات مراجعه کنید و یا اگر قسمت ریست بر روی ترموستات وجود دارد ترموستات را ریست نمایید تا مشکل برطرف گردد.

آیا امکان تعویض ترموستات آنالوگ به دیجیتال وجود دارد؟

بله. امکان تعویض ترموستات آنالوگ داکت اسپلیت به ترموستات دیجیتال وجود دارد و این کار توسط تعمیرکاران حرفه ای شرکت آسان تهویه انجام می گیرد.

ترموستات داکت اسپلیت یورک

نحوه سیم کشی ترموستات داکت اسپلیت

معمولا برای تعویض ترموستات داکت اسپلیت تعمیرکار شرکت بعد از بررسی کامل ترموستات سیم کشی لازم برای تعویض ترموستات جدید را انتخاب کرده و انجام می دهد.

ترموستات روکار بهتر است یا توکار؟

معمولا ترموستات های که امروزه در بازار قرار دارد اکثرا به صورت توکار بوده که باید در پشت آن قوطی برق قرار بگیرد که ترموستات را بتوان بر روی آن نصب نمود. در غیر اینصورت می توانی از ترموستات روکار استفاده کنید که این حالت بیشتر مرسوم بوده . نیاز به قوطی برق ندارد.

ترموستات داکت اسپلیت گرین

هزینه نصب ترموستات داکت اسپلیت چقدر است؟

اگر برای تعویض ترموستات داکت اسپلیت خود می خواهید دقیقا مانند نمونه قبلی تهیه کنید و همان را نصب کنید هزینه آن کم می باشد ولی در صورت تعویض ترموستات از آنالوگ به دیجیتال و یا مدل های دیگر مدنظر شماست هزینه آن بعد از بررسی نمودن دستگاه به شما اعلام می گردد.

قیمت ترموستات داکت اسپلیت چقدر است؟

قیمت ترموستات داکت اسپلیت با توجه به نوع برند آنالوگ ویا دیجیتال بوده آن و یا برند ان متفاوت بوده و به دلیل نوسانات بازار قیمت دقیقی آز آن دردسترس نیست وزمان نصب به شما اعلام می گردد

تعویض ترموستات داکت اسپلیت

سخن پایانی :

مشتریان گرامی توجه داشته باشید به علت بالا رفتن هزینه های تعمیرات داکت اسپلیت در صورت آسیب های شدید به دلیل مناسب نبودن ترموستات و یا معیوب بودن ترموستات یعی کنید از بهترین نوع ترموستات استفاده کنید تا با خیال راحت چندین سال از آن استفاده نمایید ترموستات های گران تر دارای طول عمر بالا تر و همچنین دقت اندازه گیری دمای محیط توسط ترموستات بسیار دقیق می باشد.