دستگاه تصفیه آب چیست

به طور کلی آبی که در دسترس ما قرار دارد دارای استاندارد های یک آب آشامیدنی نمی باشد برای اینکه ما بتوانیم آب آشامیدنی مورد نیاز خودمان را فراهم نماییم می توانیم از دستگاه تصفیه آب استفاده نماییم.

با توجه به استفاده بسیار از آب های معدنی که در فروشگاه ها عرضه می شد امروزه در همین فروشگاه ها شما آب اشامیدنی را خریداری می کنید و دیگر چیزی به عنوان آب معدنی وجود ندارد و تمامی آب های بسته بندی اکثرا آب آشامیدنی می باشد. 

این در حالی است که دستگاه تصفیه آب به شما یک آب معدنی میدهد که از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. زیرا آب ورودی شهری از چندین مرحله عبور نموده و تمامی سختی و رسوب آن گرفته می شود.

نصب دستگاه تصفیه آب

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب

با توجه به وجود املاح زیاد در آب آشامیدنی اسفاده از دستگاه تصفیه آب بسیار ضروری می باشد.

استفاده از آبی که دارای املاح زیاد باشد خطر ابتدا به سنگ کلیه را افزایش می دهد از طرفی داشتن سختی آب در آب مصرفی نیز خطرات بسیاری را برای انسان در آینده به همراه دارد.

پس با استفاده از دستگاه تصفیه آب می توانید همواره بهترین و در دسترس ترین آب معدنی را داشته باشید.

فروش ویژه دستگاه تصفیه آب برند AQUA LINE

دستگاه تصفیه آب آکوالاین 

پمپ دستگاه از نوع تایوانی می باشد.

فیلترها همانند سایر دستگاه ها می باشد.

قیمت : ۵۳۰۰۰۰۰تومان

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب دارای فیلترهای متعدد در جهت بهتر و آشامیدنی تر کردن آب در داخل دستگاه تعبیه شده است که هر کدام از فیلترها وظایفی را برعهده دارند. به طور کلی دستگاه های تصفیه آب می بایست حداقل ۶ مرحله فیلتراسیون را داشته باشند تا آب به طور یکنواخت تصفیه شده و قابل آشامیدن باشد.

فروش دستگاه تصفیه آب

منبع آب دستگاه تصفیه آب

در داخل متعلقات دستگاه تصفیه آب یک عدد منبع آب آنتی باکتریال قرار دارد که آب تصفیه شده در داخل منبع نگه داری می شود که معمولا حجم ۱۲لیتری دارد.

در زمان قطع آب شما به اندازه ۱۲ لیتر آب تصفیه شده دارید که در داخل منبع ذخیره شده است. با توجه به راکد بودن آب داخل منبع در زمان استفاده آب مورد نظر از فیلتر نهایی گذر کرده و در دسترس شما می باشد.

نحوه استفاده از دستگاه تصفیه آب

برای استفاده نمودن از آب تصفیه شده شما بر روی سینک شیر تصفیه آب قرار می گیرد که به محض باز نمودن آب تصفیه شده در اختیار شما قرار می گیرد. معمولا شیر برای دستگاه تصفیه آب درون بسته بندی قرار گرفته است.

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

فشار آب دستگاه تصفیه آب

برای مشتریان سوال پیش آمده که آب تصفیه شده چگونه با فشار از شیر خارج می گردد. توجه داشته باشید که دستگاه های موجود در شرکت آسان تهویه تماما ۶مرحله ای بوده . دارای پمپ آب با فشار ۱۲۰psi می باشند.

این فشار برای دستگاه تصفیه آب کافی بوده و نیاز به فشار بیشتر نمی باشد.

نصب دستگاه تصفیه آب

برای نصب دستگاه تصفیه آب شما به یک نصاب نیاز دارید تا دستگاه را به طور صحیح برای شما کار بگذارد.  در حالت عادی شما برای مکان نصب دستگاه تصفیه آب یک درب کابینت را اشغال می کند و می بایست در زیر سینک جای کافی داشته باشید.

نصب نمودن شیر ورودی به دستگاه و همچنین نصب تخلیه آب کثیف دستگاه تصفیه آب به فاضلاب بسیار مهم می باشد.

نصب شیرهای دستگاه و همچنین کار گذاری دستگاه مقدار حرفه ای بودن را لازم دارد.

فیلترهای دستگاه تصفیه آب

تعمیر دستگاه تصفیه آب

با توجه به اینکه دستگاه تصفیه آب نیز همواره در حال استفاده می باشد دچار خرابی در قسمت های مختلف آن می شود، که برای تعمیر دستگاه تصفیه آب به تعمیرکار نیاز دارید.

شرکت آسان تهویه نمایندگی تعمیرات دستگاه تصفیه آب در سراسر تهران می باشد.کافیست با کارشناسان شرکت تماس گرفته و سرویس خود را ثبت نمایید.

مراحل فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب

به طور کلی دستگاه تصفیه آب موجود در بازار ۶مرحله ای بوده که در ادامه مطالب به فیلترهای مختلف اشاره می کنیم.

فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب

در بیشتر دستگاه های تصفیه آب مرحله اول فیلتر pp بوده که در این مرحله که اولیت مرحله می باشد تقریبا ذرات معلق، گل و لای موجود درآب و یا در حالت کلی ذرات ریز، زنگ زدگی های داخل لوله های ساختمان در حد ۵ میکرون جذب می شوند.

فیلتر مرحله دوم دستگاه تصفیه آب

 فیلتر مرحله دوم دستگاه تصفیه آب  برای جذب کلر و مواد گندزدایی که در تصفیه خانه های صنعتی برای ضد عفونی نمودن آب اشامیدنی استفاده می گردد جذب می شود و اجازه عبور داده نمی شود جنس مورد استفاده برای ساخت این فیلتر پایه گیاهی بوده و بسیار جاذب خوبی می باشد.

فیلتر مرحله سوم دستگاه تصفیه آب

فیلتر مرحله سوم کامل کننده فیلتر های قبل از خود است و از جنس کربن بلاک می باشد و به طور کلی بو، طمع، مزه  وبطورکلی تمامی موارد را از بین برده و آماده برای مرحله ممبران می باشد.

فیلتر مرحله چهارم یا ممبران

مهمترین بخش واصلی ترین بخش یک دستگاه تصفیه آب فیلتر ممبران می باشد. در داخل این فیلتر آب را می توان به ۲ناحیه تقسیم نمود. لازمه شروع فیلتر نمودن در این بخش فشار آب می باشد که توسط پمپ قابل انجام می باشد.

مواد موجود در آب همچون نیترات، باکتری ها، سدیم و ذرات ریزی که وارد این مرحله شده اند کامل دفع شده و آب خالص بدون هیچ گونه موادی وارد مخزن می گردد.

مرحله پنجم دستگاه تصفیه آب

زمانی که آب در داخل مخزن که توسط ممبران کامل تمیز شد به صورت ساکن باقی مانده احتمال اینکه مقدار طمع و یا مزه بگیرد هست پس در این مرحله کامل طمع و بود و مزه مجدد گرفته می شود.

مرحله ششم دستگاه تصفیه آب

شما به راحتی در این مرحله با باز نمودن شیر برداشت دستگاه تصفیه آب یک آب معدنی را از دستگاه دریافت می کنید. در مرحله ششم مواد معدنی همچون منیزیم و کلسیم را وارد آب می نماید. این مرحله سختی و همچنین ph آب شما را تنظیم می نماید.

طول عمر فیلترهای دستگاه تصفیه آب

طول عمر فیلترهای دستگاه تصفیه آب متفاوت بوده ولی در حالت کلی بدین صورت است که فیلترهای مراحل اول تا سوم حدودا ۱سال و فیلترهای باقی مانده حدودا ۲سال می باشد. توجه داشته باشید که تعویض نکردن فیلترها در گرفتن آب آشامیدنی سالم تاثیر مستقیم دارد.