تعمیر پمپ پکیج،سرویس پمپ پکیج،تعویض پمپ پکیج

پمپ پکیج چیست؟

شرکت آسان تهویه آماده ارائه سرویس ،تعمیر،اسید شویی ،تعمیر پمپ پکیج در ساسر تهران به صورت شبانه روزی می باشد کافیست با یکی از شماره های درج شده تماس بگیرید .یکی از قطعات تشکیل دهنده پکیج گرمایشی پمپ می باشد. پمپ در هر بار سرویس دوره ای پکیج باید سرویس شود و تا از خرابی آن جلوگیری شود.

چه زمانی پمپ پکیج باید سرویس گردد؟

در سیستم پکیج دیواری و پکیج زمینی باید قطعه ای باشد که آب گرم تولید شده را به سمت رادیاتورها و آبگرم مصرفی هدایت کند در قدیم این پمپ ها در موتورخانه ها به شکل های دیگر موجود بود ولی امروزه با اندازه ای کوچکتر و قدرت بیشتر در داخل پکیج دیواری قرار گرفته است پمپ ها انواع مختلفی در پکیج های مختلف دارند و همچنین در پکیج ها با ظرفیت های متفاوتی پمپ ها نیز اندازه های متفاوتی دارند.

قدرت های مختلف پمپ پکیج چگونه است؟

برای مثال پمپ  پکیج ۲۸۰۰۰ایران رادیاتور با پمپ پکیج ۲۴۰۰۰ایران رادیاتور برابر نبوده وقوی تر میباشد این قدرت در پمپ ها با نام هد پمپ شناسایی میگردد .به طور کلی هد پمپ مقدار ارتفاعی که یک پمپ میتواند آب را به صورت عمودی تا ارتفاع بالای سر خود ببرد . معمولا این هد در پمپ های پکیج دیواری ۵تا۷ متر میباشد

پمپ گراندفوس پکیج

تعویض پمپ پکیج

به این نکته توجه داشته باشید که الزامیست که برای تعویض پمپ پکیج خود پکیج شما باید سرویس کامل گردد و مدار شویی برای شما انجام گیرد تا از بروز خرابی پمپ مجدد جلوگیری شود. در صورت سرویس نکردن پکیج هیچ گونه ضمانتی برای آن وجود ندارد و تمامی مشکل به وجود آمده به عهده مشتری می باشد. 

پمپ پکیج از ۲ قسمت استاتور و روتور تشکیل می شود که معمولا در صورت سرویس نکردن پکیج و یا وجود ناخالصی در آب رادیاتورها سبب خرابی روتور پمپ می شود. روتور قسمت چرخان پمپ و استاتور قسمت ثابت پمپ می باشد .

اجزای تشکیل دهنده پمپ پکیج چیست؟

پمپ پکیج قطعه ای بسیار حساس در برابر ناخالصی های وجود در آب بوده به گونه ای که در بعضی از پکیج ها به دلیل استفاده نکردن طولانی مدت از پکیج قسمت روتور پمپ گیرپاژ نموده و باید سرویس گردد و در صورت معیوب شدن باید تعویض گردد.در جلوی پمپ یک پیچ بازدید قرار دارد که به وسیله آن میتوان هوای وجود در پمپ را تخلیه نمود و همچنین می توان از آن قسمت چرخیدن روتور را مشاهده نمود .

بر روی برندهای مختلف پکیج مدل های مختلف پمپ قرار گرفته است که باید هرکدام مشابه نمونه نصب شده بر روی پکیج تهیه و نصب گردد و مدل های دیگر پمپ بر روی آن نصب نمیشود .

وظیفه اصلی پمپ پکیج در پکیج چیست؟

پمپ پکیج وظیفه سیرکوله کردن آب موجود در پکیج و رادیاتورها می باشد در صورت خرابی پمپ پکیج دستگاه شما به هیچ عنوان روشن نمی شود حتی در برخی موارد به علت پاره شدن قسمت روتور آب وارد استاتور شده و دچار اتصالی شدید و سوختن برد میگردد . به همین علت سرویسکاران شرکت آسان تهویه در صورت مراجعه برای سرویس پکیج قسمت پمپ را نیز سرویس کرده و از بروز خرابی های مشابه جلوگیری کرده و عمر پکیج شما را افزایش میدهند.

در صورت خرابی پمپ پکیج خود با شرکت آسان تهویه تماس بگیرید تا کارشناسان شرکت شما را راهنمایی کنند.

پمپ پکیج

انواع پمپ پکیج

در پکیج های مختلف انواع مختلفی برند پمپ نصب می گردد زیرا هر یک از این پمپ ها باید با توجه به ظرفیت پکیج طراحی شده و نصب گردند در غیر اینصورت پمپ نصب شده سریعا از بین خواهد رفت. 

متاسفانه در بازار امروز به علت ندانستن علم مشتریان پمپ های ارزان به مشتریان فروخته می شود که با ظرفیت پکیج دیواری آن ها مطابقت ندارد و بعد ها دچار مشکل می گردد هیچ ارزانی بی حکمت نیست.

پمپ پکیج ویلو WILO

این پمپ پکیج ساخت کشور آلمان بوده و بسیار با کیفیت است. این مدل از پمپ پکیج معمولا بر روی پکیج های ایران رادیاتور، بوش، آریستون و … نصب می گردد. علت چیست؟ این مدل از پمپ پکیج بسیار قوی بوده و به طور طولانی مدت بر روی پکیج شما قابل استفاده است و دارای ظرفیت های مختلفی می باشد و هم چنین امروزه با پیشرفت علم از دور های ثابت وارد دورهای متغییر نیز شده است. ولی مشتریان گرامی توجه داشته باشید که در حال حاضر در کشور ایران مدل های تقلبی و فیک چینی در بازار به وفور یافت می شود که فاقد کیفیت بوده و سریعا مستهلک می گردند. برای خرید و یا تعویض پمپ ویلو پکیج خود با شرکت آسان تهویه تماس بگیرید و پمپ ویلو با ضمانت دریافت نمایید.

جهت گردش پمپ پکیج ویلو راستگرد بوده و مخصوص پکیج هایی است که هوزینگ پمپ آن های برای راستگرد بودن طراحی شده است در غیر اینصورت به پمپ فشار آمده و سریعا خراب می شود. 

پمپ پکیج گراندفوس GRUNDFOS

پمپ پکیج گراندفوس ساخت کشور دانمارک می باشد و جز یکی از بهترین پمپ های پکیج موجود در دنیا می باشد. این پمپ پکیج به علت کیفیت فوق العاده ای که دارد در موتورخانه ها نیز به وفور نصب می گردد و درصد خرابی این پمپ پکیج بسیار پایین می باشد جز در شرایط معدود که اکثرا به علت سختی بسیار بالای آب موجود در آن ناحیه به وجود می آید.

پمپ پکیج گراندفوس نیز به علت کاربرد های فراوان در صنعت دارای نمونه های تقلبی . چینی بسیار و بسیار بی کیفیت می باشد که مشتریان حتما برای تعویض پمپ پکیج خود با شرکت آسان تهویه تماس گرفته تا از نمونه اصلی آن استفاده کنند.

این پمپ پکیج از نوع چپگرد می باشد و مخصوص هوزینگ های چپگرد می باشد. توجه داشته باشید که پمپ ها پکیج دارای مدل های چپگرد و راستگرد بوده و حتما می بایست همان مدل و قدرت را انتخاب کننددر غیر اینصورت پکیج آن ها با مشکل مواجه خواهد شد.

پمپ پکیج گرادنفوس

پمپ پکیج ای آر جی IRG

این مدل از پمپ پکیج که سفارش شرکت ایران رادیاتور بوده و بر روی پکیج های ایران رادیاتور نصب می گردد توسط چین تولید می گردد و کیفیت فوق العاده پایینی دارد به همین منظور نیاز به نگه داری فراوان داشته و حتما باید ار ۲سال یکبار سیستم رادیاتورها به طور کلی مدار شویی گردد تا از خرابی مجدد پمپ پکیج ای ار جی جلوگیری شود.

این مدل از پمپ پکیج ساختار ظاهری همچون گراندفوس را داشته و قسمت داخلی آن همچون پمپ پکیج ویلو راستگرد بوده ولی توجه داشته باشید که فقط همین دل از پمپ پکیج بر روی پوسته پمپ و هوزینگ سوار می شود و مدل های دیگر بر روی این هوزینگ جواب نمی دهد و سریعا خراب می گردد.

پمپ پکیج ای ار جی

پمپ پکیج الکتروژن

این مدل از پمپ پکیج جایگزین پمپ پکیج ویلو شده است و ساخت کشور چین می باشد و توسط شرکت بوتان به شرکت الکتروژن داده شده و تولید شده است. این پمپ پکیج همان پمپ گراندفوس می باشد ولی با کیفیت بسیار پایینتر که سفارشی ساخته شده است. معمولا این مدل از پمپ فقط بر روی پکیج های بوتان نصب شده است